A Hazajárók ezúttal a Fekete-bércet vették birtokba

2021. október 12., 13:15

Október 9-én került sor a Kárpátaljai Hazajáró Egylet 42. túrájára. Ezúttal a közkedvelt Fekete-bérc (Negrovec) csúcshoz látogattak el egy 32 fős csapattal, immáron második alkalommal. Az Egylet elnökének, Bíró Andrásnak az élménybeszámolóját olvashatják.

A Fekete-bérc nagyon népszerű a Hazajárók körében. Egy nappal előbb érkeztünk, így éjszakára egy helyi, alsókalocsai hotelben szálltunk meg. Másnap teherautóval indultunk útnak, amely igencsak kalandosra sikerült, hiszen több településen – Alsó- és Felsőkalocsán, illetve Felsőszinevéren – is áthaladtunk, illetve a túra kiindulópontjától még 8 km-t szintén a teherautó platóján tettünk meg. A táj vadregényes volt, a szűk útvonal miatt folyamatosan megküzdöttünk az úttest fölé hajló fenyőágakkal. Később felértünk a Piskonya nevezetű hegygerinchez, ahonnan gyalog indultunk tovább a 15 km-es túrára. Keresztülmentünk a Kis- és Nagy Gropán, valamint a Jasenovecen is átkeltünk, végül pedig megérkeztünk az 1709 méteres Negrovecre. A rövid pihenőt követően elénekeltük nemzeti imádságunkat. Ezen a túrán is voltak olyan résztvevők, akik már 10. alkalommal tartottak velünk, így Szemere Judit és Bátyi András ajándékbögrében részesült, illetve Kovalsky Olga, aki 20. túráját teljesítette, egy „hazajárós” pólót kapott az Egylettől ajándékba. Az ebédet követően a Horb-hegy oldalán ereszkedtünk lefelé, majd megérkeztünk Alsókalocsára, ahol finom gombaleves várt minket.