Önkéntes hétvége a KMNE szervezésében

2020. június 23., 19:48 , 1012. szám

A Kárpátaljai Magyar Nagycsaládosok Egyesülete két éve megvásárolt Vadvölgy Panzióját igyekezték szebbé tenni festői környezetben az egyesület tagcsaládjai két turnusban, június 17–19. között és június 19–21. között. Az időjárást elnézve nagyon féltünk, mit tudunk végül megvalósítani a tervezett munkálatokból, de hála Istennek, mindennel sikerült végeznünk, a nap is kisütött, és csak záporok jelentkeztek.

A 40 fős csapatot szerdán a panzió vezetője a már megszokott vendégváróval üdvözölte. Az egyesület egyik alelnöke, Tarpai József köszöntötte a családokat, ismertette a rájuk váró feladatokat. Mivel épp vacsorára érkeztünk, ez az este már csak az ismerkedésről és a pihenésről szólt, beszélgettek, szaunáztak, fürdőztek a családok.

Másnap a reggelit követően a férfiak nekiláttak a melléképület és egy kőfal lebontásának, megjavították az ebédlő székeit és asztalait, megmetszették a fákat, bokrokat, felástak egy részt, hogy a nők kialakíthassanak egy kis konyhakertet. A hölgyek megtisztították az ablakokat, veteményeztek, a kialakított sziklakerteket beültették virágokkal, az udvaron található faszobrokat, asztalokat, lócákat lefestették. Eközben megérkezett a játszótér is – a gyerekek nagy örömére. Késő éjjel pedig Nagybocskóról a panzióhoz értek az új bútorok, ágyak, éjjeliszekrények, ruhásszekrények, ruhafogasok, tükrök. Az apukák még éjszaka lepakolták a teherautóról a bútorokat, behordták a közösségi térbe, hogy reggel újult erővel nekiláthassanak összeszerelni a bútorokat.

Pénteken a reggeli után úgy döntöttünk, hogy az új bútorok összeszerelését és beállítását már a következő csapatra bízzuk, így ebédig a régi bútorokat pakolták ki a szobákból. Ebéd után a családok hazaindultak.

A munkatársak ez idő alatt, míg vacsorára odaért a következő csapat, szusszanhattak kicsit.

Ez az este ugyanúgy zajlott, mint a szerdai, bár olyan lelkesen nekikezdtek összeszerelni a bútorokat, hogy az egyesületünk másik alelnöke, Kurmai István a munkatársak segítségével nehezen tudta csak a csapatot az asztalhoz terelni a welcome drink és a vacsora elfogyasztásához.

Másnap kezdődhetett a nehéz munka, a bútorok összeszerelésében a nők is segédkeztek, a férfiak kipakolták a még megmaradt régi bútorokat, helyükre rakták az újakat, ami a lépcsők miatt fárasztó munka volt. Eközben a nők kitakarították a szobákat, a folyosót, folytatták az udvar és a kert rendezését. A panzió szórólapján a kemencén látható logó eddig csak photoshop volt, a hétvégén Kurmai Szilvia eredetiben is ráfestette. A nap végén örömmel ültünk le vacsorázni, látva, mennyit haladtunk.

Vasárnapra munkát már nem terveztünk, így a reggelit követően egy rövid áhítattal folytattuk a napot, ebédig pedig túrázhattak, fotózkodhattak még a családok. Az ebéd elfogyasztását követően hazaindultunk.

Öröm volt látni, hogy a családok mennyire lelkesen segítenek milyen örömmel teszik szebbé panziójukat. Beszélgettünk a családokkal, akik elmondták, jó érzés számunkra, hogy segíthetnek legalább ennyivel, ha már az év többi napján mi segítünk nekik a rengeteg programunkkal. Ezzel is szeretnék megköszönni az egyesületnek, amit értük tesz.

Tehát minden tekintetben elmondhatjuk: eredményesen telt ez az 5 nap.

Köszönet a megvalósulásért Magyarország Kormányának és a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.-nek.