Élménydús kirándulás a vucskómezői gejzírhez

2021. július 14., 12:39 , 1066. szám

A Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség (KMKSZ) Beregszászi Alapszervezete – egy év kihagyás után – idén újra megvalósíthatta hagyományos honismereti kirándulását választmányi tagjai és aktivistái számára. Július 3-án a reggeli órákban indultunk útnak Beregszászból 51 fős társasággal Vucskómezőre.

A kirándulás első állomása Nagyszőlős volt, ahol megcsodálhattuk a város fölött emelkedő Fekete-hegy sziklateraszán álló Kankó-vár romjait. Alapszervezetünk elnöke, dr. Molnár D. István – aki egyben idegenvezetőnk is volt – ismertette a vár történetét, majd körbejárhattuk a romokat, gyönyörködhettünk az onnan elénk táruló panorámában. Kis pihenő után folytattuk utunkat. A következő megállónk Huszt volt. Kicsit megterhelő volt a séta a Vörös-hegyre, ám kárpótolt érte az az élmény, melyet a huszti vár romjai között járva átéltünk. Áthaladva az épen maradt nyugati kapun körbejártuk a sokat megélt kőfalak romjait, megismerhettük történetét, szerkezeti felépítését, a régen betöltött funkcióját, felidéztük Kölcsey Ferenc emlékét, mindemellett csodálatos kilátásban is volt részünk.

Ezután kirándulásunk végcélja felé vettük az irányt: Vucskómezőre, a falu híres sós vizű gejzírjéhez.

Autóbuszunk a méhecske emlékműve mellett állt meg, ami Európában egyedülálló.

Az ekkorra már szakadó eső sem vette el a kedvünket, rövid séta után megérkeztünk a gejzírhez. Szerencsénkre a helyet körülölelte egy pihenőpark, ahová behúzódhattunk az eső elől, türelmetlenül várva a gejzír kitörését. Ez alatt az idő alatt a közelben lévő forrásvízből kóstolgathattunk, elfogyasztottuk elemózsiánkat és Majorossy Gizi néni finom töltött káposztáját, amit ezúton is szeretnénk megköszönni neki. Közel három és fél óra várakozás után végre feltört a gejzír – mindannyiunk, de főként a gyerekek nagy örömére. Körülbelül 10 percig lehetett részünk az egyedülálló élményben, és egy nagyon tartalmas nap emlékeivel gazdagodva indulhattunk haza.

Köszönjük szépen alapszervezetünk elnökének, dr. Molnár D. Istvánnak, hogy megszervezte számunkra ezt a tartalmas, élményekkel teli utazást.