Debreceni KP-szombat – egy beregszászi MCC-s diák feljegyzései

Olvasói levél

2022. október 15., 19:19 , 1129. szám

Beregszász és Debrecen – habár ezek a városok két külön ország részei, mégis van bennük valami közös: mindkettő MCC-központ! Október 8-án került megrendezésre a debreceni KP-szombat, melyen kárpátaljai és magyarországi diákok közösen vettek részt.

Az utazás számunkra péntek délután vette kezdetét, mikor az országhatár másik oldalán felszálltunk a buszra, amely egyenesen Debrecenbe vitt minket. Pár órával később elfoglaltuk szállásunkat a kollégiumban. Egy kis pihenés és kiadós vacsora után nem is zárhattuk volna jobban a napot, mint egy közös mozival. A program után fáradtan, de annál nagyobb izgalommal vártuk a következő napot.

Szombaton első utunk a Debreceni MCC Oktatási Központba, az Aranybika Hotelbe vezetett, ahol a reggeli után megismerkedtünk a Középiskolás Programban (KP) részt vevő debreceni diák­társainkkal. Rövid szünet után kezdetét vette Pöltl Ákos nemzetközi kommunikációs szakember előadása. A prezentáció során megismertük a közösségi média sajátos működési mechanizmusát, és áttekintettük, miként változtatja meg viselkedésünket, a családhoz, a barátokhoz, a társadalomhoz való viszonyunkat.  Vajon egy boldogabb és gazdagabb vagy egy borúsabb és szegényebb jövő elé nézünk, ha a digitális világ ezen az úton halad tovább?

A megnyitó és az ebéd után két csoportos workshop következett. Hasznos információkat tudtunk meg a digitális média hátrányairól, és betekintést nyertünk a biohacking rejtelmeibe is. Saját tapasztalataink megosztása után egyetértettünk abban, hogy sokunknak nem ártana változtatni az életmódján, valamint hogy nincs mentális egészség fizikai jóllét nélkül.

Élményekben gazdag hétvégét tudhatunk magunk mögött. Hálás vagyok a Mathias Corvinus Collegiumnak, hogy mi, kárpátaljai diákok is részt vehetünk ilyen színes programokon. Alig várjuk a következőt!