Önkéntes hétvége a Vadvölgy panzióban

Olvasói levél

2023. május 3., 18:16 , 1158. szám

A Kárpátaljai Magyar Nagycsaládosok Egyesülete 2023. április 28-a és 30-a között önkéntes hétvégét szervezett az egyesület tulajdonában lévő Vadvölgy panzióban. A hétvégén 9 család apraja-nagyja gondolta úgy, hogy a tavasz beköszöntével szeretné kicsit szebbé és üdébbé tenni a panzió környezetét, valamint visszaadni valamit abból a sok jóból, amit az egyesület egész évben igyekszik megtenni a nagycsaládosokért.

A péntek délutáni megérkezést követően minden család elfoglalhatta a számára legkomfortosabb szobákat. Vacsora után szabadprogram következett: ismerkedés, beszélgetések, és akinek kedve volt hozzá, kipróbálhatta a panzió medencéjét, valamint a szaunát is. Ezt a gyerekek élvezték a legjobban, de néhányan a felnőttek közül is bekapcsolódtak a játékos pancsolásba.

Szombaton a bőséges reggeli után nekikezdtünk a munkálatoknak. Mivel az Úr csodás tavaszi idővel ajándékozott meg bennünket, ezért úgy döntöttünk, hogy a panzió körüli külső területet tisztítjuk meg és élesztjük újra. Az anyukák és a kisebb lányok egy része a sziklakerteket tisztította meg a gyomoktól, virágokat ültettek és fákat meszeltek. A másik része az épület mögötti bozótosnak veselkedett neki, hogy a gyönyörű fenyők és tuják szabadon lélegezhessenek a körülöttük lévő gyomoktól. Ebben két apuka is segítségükre volt, akik nagy szakértelemmel vágták és fűrészelték ki az oda nem illő mérgező növényeket. A nagyobb fiúk az épület külső részének faburkolatát lakkozták, a kisebbek a lehullott gallyakat szedték és az avart gereblyézték. A nagyobb lányok a kinti pavilon külsejét és belsejét szabadították meg az ősszel behullott és odaszáradt falevelektől. Az apukák másik fele falat javított, lépcsőt öntött, csatornát tisztított, valamint a fából faragott virágcserepeket erősítették meg, amelyekben sok szép és csodás virág indulhat majd növekedésnek. A nap végére mindenki kellemesen elfáradt, de örültünk annak, hogy amit terveztünk, azt sikerült örömmel és jókedvvel elvégezni. A finom vacsora után azok, akiket még az aznapi munkák nem merítettek ki teljesen, megmászták a panzióval szemben lévő hegyet, és ámulattal merülhettek bele a hegyek közötti csodás naplementébe. Igazi festői látvány tárul az ember elé ilyenkor, és dicséri az Istent a teremtett világ szépségéért, amit az ember sokszor nem értékel eléggé.

Vasárnap reggel közös áhítatot tartottunk, ahol arról beszélgettünk, hogy milyen fontos a szülő példamutató élete a mindennapokban: fontos, hogy lássanak a gyermekeink minket imádkozni, mutassuk meg nekik, milyen Isten, segítsünk nekik meglátni Istent másokban, és ne küldjük, hanem vigyük őket magunkkal a templomba. Segítsünk a gyermekeinknek megtalálni a helyes utat, ez a legnagyobb ajándék, amit adhatunk nekik. Isten mindig ott lesz mellettünk, hogy vezessen és utat mutasson.

Az áhítat után – hogy azért senki ne menjen haza élmények nélkül – két csoportban, különböző útvonalakon indultunk el egy kisebb és egy hosszabb hegyi túrára. Voltak, akik már a túra elején úgy gondolták, hogy ezt a feladatot nem tudják teljesíteni, de a csapat húzóereje őket is arra ösztönözte, hogy elérjék a kitűzött célt. Ez sikerült is.

A finom vasárnapi ebéd után, bár a gyerekek még maradtak volna, csomagjainkat összepakoltuk, és egymástól fájó búcsút véve elindultunk, ki-ki a saját otthonába.

A program megvalósulását Magyarország Kormánya támogatta.

Hálásak vagyunk mindenkinek, kicsiknek és nagyoknak egyaránt a kitartó és jókedvvel végzett munkáért. Isten áldása legyen rajtatok bőségesen!